In luna noiembrie, sub hashtag-ul #BuildingLinksForCommunity, cel mai amplu program cultural romanesc propune (re)descoperirea cladirilor care unesc comunitati, insufletesc orasele si construiesc un viitor mai curat.

In luna noiembrie, sub hashtag-ul #BuildingLinksForCommunity, cel mai amplu program cultural romanesc propune (re)descoperirea cladirilor care unesc comunitati, insufletesc orasele si construiesc un viitor mai curat. 

Sub forma unei competitii pe Instagram, generatia digitala este incurajata sa se uite cu mai multa atentie la cladirile de care sunt legate momente importante, sociale sau istorice, dar si la cele noi, care contribuie la un mediu sustenabil.

Cu ajutorul unor creatori de continut, care ofera propriile exemple, Cronicari Digitali si Holcim Romania provoaca pe toti locuitorii oraselor sa caute acele cladiri emblematice care au un rol activ de #BuildingLinksForCommunity.

Prin fiecare constructie la a carei realizare contribuie prin solutiile sale, de 25 de ani Holcim isi propune sa cladeasca un viitor mai verde, mai inteligent, pentru toti. Pornind de la aceasta idee, provocarea este una simpla: locuitorii oraselor sunt invitati sa fotografieze cladiri cu un rol important in comunitati.

Pot fi cladiri istorice, un liceu, o primarie, muzee, centre culturale, restaurante, magazine sau chiar case in care au stat oameni ce si-au adus contributia la un viitor mai bun.

Institutul de Domnisoare, peste 100 de ani de scoala bucuresteana

De exemplu, Colegiul National de Arte „Dinu Lipatti”, aflat in Bucuresti, in spatele Dealului Patriarhiei, este propus de Ana Rubeli, storyteller cultural si presedinte al Asociatiei Culturale Aici a Stat. 

„A fost Institut de Domnisoare infiintat pe 17 septembrie 1912, in prezenta reginei Elisabeta, a lui Spiru Haret si a altor personalitati importante. Aici functiona scoala primara si liceul complet cu sectiunile clasic-modern, real si curs liber. 

 La acest institut, lectiile de istorie au fost predate chiar de catre A. D. Xenopol sau Nicolae lorga. De asemenea, aici veneau frecvent Octavian Goga, Gala Galaction, Liviu Rebreanu, Camil Petrescu si Hortensia Papadat-Bengescu. Cladirea este construita in stil neoclasic si astazi adaposteste Colegiul National de Arte Dinu Lipatti. Un loc care mereu a format si unit comunitati”, isi justifica Ana Rubeli alegerea.

Cea mai instagramabila cladire din Timisoara

In Timisoara, Silviu Barbul propune Casa Bruck: „Este probabil cea mai fotografiata cladire din Timisoara si probabil una dintre cele mai reprezentative din oras.

Consider ca aceasta cladire a fost punctul de plecare pentru formarea comunitatii @lostintimisoara, care a crescut frumos si care incet-incet a redescoperit patrimoniul arhitectural al orasului si se identifica cu el”.

Viitorul construit azi

 „Fie ca isi beau cafeaua de dimineata sau apuca pe graba dulcele preferat inainte sa apese tacticos butoanele ascensorului, ori isi rup 30 de minute pentru pauza de pranz la unul dintre restaurantele de la parter sau cer comanda la to go, bucurestenii sunt tare agitati cand vine vorba de obiceiurile de la birou.

Si cum ar fi o armata de oameni fara un spatiu care sa le ofere tot ceea ce au nevoie atat in momentele frumoase petrecute in echipa, cat si in cele mai stresante cand totul se deruleaza pe repede inainte.

 Asa ca dau si eu un Stiati ca: One Tower Bucuresti, cladirea de birouri clasa A, a atins un grad de ocupare de 100%, fiind si prima cladire din Romania care a obtinut cele mai importante certificari internationale care confirma siguranta si sanatatea oamenilor la locul de munca.

Este una dintre cele mai inalte cladiri din Bucuresti si ofera o panorama unica asupra zonelor verzi din imprejurimi.

Probabil ca proiectul #BuildingLinksForCommunity m-a situat printre primii fotografi care pot surprinde in imagini aceasta reusita in piata imobiliara romaneasca, care se orienteaza tot mai mult datorita dezvoltatorilor si partenerilor deschisi catre schimbare catre un stil mai sustenabil, mai eficient si mai verde.

Salut solutiile @holcimromania oferite sub forma betoanelor speciale din gama Ultra, betonul cu permeabilitate redusa, betonul cu caldura de hidratare redusa si betonul de inalta performanta – durabile, recomandate pentru cladiri de anvergura si dezvoltate pentru a satisface cele mai complexe cerinte.

Aceasta este o scurta poveste culeasa de mine, in imagini si documentare, pe tema cladirilor care unesc comunitati. Sper ca te-a inspirat sa intri in competitie!”, scrie fotograful Ana Maria Minca.

Case noi, prin cartiere

Bogdan Buzuleac, cunoscut online ca fotograf de travel si arhitectura, completeaza #BuildingLinksForCommunity cu o constructie noua cu rol functional in Bucuresti. 

„Orice cladire, scoasa din contextul propriei comunitati, este lipsita de viata. Tocmai de aceea am acceptat provocarea de a descoperi cladiri care creeaza legaturi si, in calitate de archilover, am ales sa surprind aceasta conexiune cu comunitatea chiar in Bucuresti.

Pornim deci la pas prin cartierul Timpuri Noi, unde obiectivul aparatului captureaza design-ul contemporan-elegant al complexului rezidential ONE.

Investitorul este lider de piata in dezvoltarea imobiliara din Nordul Capitalei, cu un portofoliu de imobile verzi premiate de catre numeroase institutii din tara si din strainatate la capitolul eficienta energetica si solutii moderne si prietenoase cu mediul.

Practic, odata cu cele 108 unitati locative, distribuite in doua corpuri de cladire, dar si cu cele 2 hub-uri comerciale situate la parterul fiecarei unitati, ONE Timpuri Noi pastreaza cadenta constructiilor din seria cu acelasi nume care ofera comunitatii apartamente cu finisaje de inalta calitate folosindu-se de toate avantajele cladirilor verzi. Vorbim de materiale durabile, eficiente energetic, instalatii ce reduc poluarea aerului si asigura o calitate excelenta a mediului interior.

Pot sa spun ca proiectul #BuildingLinksForCommunity m-a situat printre primii fotografi care au sansa de a surprinde in imagini o altfel de abordare a subiectului imobilelor rezidentiale, sansa care ma face sa privesc diferit prin obiectiv.

Vedem zilnic corpuri mari de sticla care ascund comunitati, insa ONE a decis sa le protejeze si sa le puna in valoare intr-un mediu sigur si durabil. Iar cei de la Holcim Romania au pus in aplicare misiunea ONE si la nivel tehnic, gratie betoanelor speciale din gama Ultra, care diminueaza riscul de infiltrare a apei si ofera durabilitate, si mortarelor Morpla, fabricate in statia de betoane si livrate direct in santier”, scrie Bogdan Buzuleac.

Competitia #BuildingLinksForCommunity este deschisa pe Instagram pana pe 11 decembrie, regulamentul fiind disponibil pe https://bit.ly/BuildingLinksHolcim.

25 de ani de activitate Holcim in Romania

Peste 19 milioane de metri cubi de beton si peste 80.000 de proiecte de constructie realizate – aceasta este contributia Holcim la un spatiu construit mai sustenabil, in cei 25 de ani de activitate in Romania: de la cladiri de birouri de anvergura din tara, la mari centre comerciale, la dezvoltari rezidentiale, scoli, spitale, depozite logistice, dezvoltari industriale si fabrici, la proiecte de infrastructura: autostrazi, metrou, aeroporturi si, inclusiv case, parcari, alei.

In 2014, Holcim Romania a fost primul producator din industria constructiilor care a pus la dispozitia partilor interesate Declaratii de Mediu pentru Produs (EPD), care certifica reducerea amprentei de carbon, intocmite per categorie de produse fabricate local: ciment, beton si agregate. In 2019 si anul acesta, declaratiile de mediu au fost actualizate si re-validate extern, acest proces confirmand  angajamentul Holcim de a oferi industriei produse sustenabile. 

Declaratiile de Mediu ajuta arhitectii, proiectantii, dezvoltatorii si constructorii sa ia decizii informate in procesul de selectare a materialelor de constructii, iar prin folosirea de materiale sustenabile, validate extern, Holcim ofera beneficiul de crestere a punctajului in schemele de certificare a cladirilor verzi (LEED, BREEAM, Green Homes, etc).

Produsele care au obtinut anul acesta Declaratii de Mediu pentru Produs sunt: betonul verde ECOPact, cimentul verde ECOPlanet, si liantii hidraulici Dorosol si Doroport.

Organizatorii campaniei #BuildingLinksForCommunity

Cronicari Digitali este platforma culturala creata de agentia Zaga Brand si Asociatia Human Made Art pentru a traduce in formate atractive pentru noile generatii si publicul larg comunicarea unor obiective si proiecte de patrimoniu cultural.

Zaga Brand, agentia de PR si comunicare digitala cu o expertiza recunoscuta pe plan national si international pentru digital storytelling, este nominalizata anul acesta la PR Award pentru proiectele sale in categoriile Corporate Communication, Digital PR, Media Relations & Influencer Relations, Communication in the public sector si Events. 

Pe langa cel mai popular podcast cultural, Cronicari Digitali  a mai dezvoltat in acest an „Treasure Games in The Park: Tinutul Buzaului”, primul reality show in social media din Romania, dar si o a doua editie a rezidentei digitale de storytelling pe Via Transilvanica impreuna cu primul festival care a reunit comunitatile de pe cel mai amplu traseu cultural al Romaniei, desfasurat pe 1.400km.

Holcim Romania sarbatoreste anul acesta 25 de ani de activitate in Romania. Compania produce materiale de constructii performante, avand ca principal obiectiv tranzitia catre o afacere complet sustenabila, prin dezvoltarea unor produse cu amprenta de carbon cat mai redusa si printr-o preocupare constanta pentru protectia mediului. 

Pe langa compania Holcim, parte din grupul de companii Holcim Romania sunt si Somaco Grup Prefabricate (cinci fabrici de prefabricate si una de BCA) si Geocycle Romania (trei puncte de lucru pentru pretratarea deseurilor). 

 Toate proiectele grupului lucreaza in sinergie pentru consumul responsabil de resurse naturale, utilizarea de tehnologii eficiente energetic, reducerea emisiilor, scaderea impactului din transport prin optimizarea traseelor de distributie si prioritizarea mijloacelor cu consum redus de combustibil.

 Specialistii Holcim dezvolta materiale pentru viitor bazandu-se pe inovatie si digitalizare, avand ca principali vectori responsabilitatea sociala si fata de mediu, pentru comunitati mai sustenabile, intr-o economie circulara. 
 

Publicare advertoriale SEO contact@xseo.ro